Grafisk assistance

Om Mediesk

/ 01

En GRAFISK VEN

og en branding nørd

Det handler i alt sin enkelthed om grafik, der kommunikere lige præcis det, som du ønsker modtageren skal opfange.

For at skære lige til benet, så består Mediesk af en enkelt mand, der brænder for branding og god grafisk design.

Mediesk er domænet for billige logoer og grafik af høj kvalitet, men det er ikke en virksomhed i sig selv. Hvis du en dag får noget lavet af Mediesk, vil det rent juridisk være fra Hjemad IVS, som jeg ejer og laver plakatkunst for.

Det grafiske ligger i mit daglige virke med at arbejde med marketing. Jeg har gennem tiden designet utallige logoer og lavet grafiske opsætninger for flere end jeg sikkert kan huske.

Rent fagligt ved siden af små 20 års praktisk erfaring med grafik ligger en kandidatgrad i medier og kommunikation.

Vis hvad modtageren skal forholde sig til i stedet for bare at tale om det

Grafik handler om at formidle noget komplekst på den mest letfordøjelige måde og pakke det indbydende ind, så folk får lyst til mere.

Når det kommer til logoer og andet der repræsenterer virksomheden, så er det vigtigt ikke at undervurdere den magt, der ligger i god grafik.

For det første føler folk en tryghed i noget, som de genkender (med gode associationer), og genkendelsen bliver hjulpet på vej, af noget der er distinkt og velformidlende.

For det andet siger et logo meget meget mere, end de fleste små virksomhedsejere ofte ved eller anerkender. De fleste dømmer ud fra førstehåndsindtryk og for mange er en virksomheds logo noget af det første, som de støder på. Det skal gerne signalere det, som virksomheden står for og den professionalisme, der ligger bag.

/ 02

Sparring

mere end grafik

Hvis virksomheden skal skille sig ud, kan det være svært at blive klog på, hvilket ben man skal stå på og hvordan man navigerer igennem junglen af fancy marketing snak og får det til at blive til noget.

Inden det bliver til konkrete projekter for grafik, så kan der være brug for at få sparret omkring, det der er vigtigt for virksomheden i arbejdet med identitet.

Her står jeg ligeledes til rådighed for sparring uden at der er noget konkret på bordet eller det bliver til et grafisk projekt på mit bord bagefter.

Det er vigtigt at vide, at branding ikke kun er for de store drenge.

Der findes mange vise ord i marketing, men disse ord af Philip Kotler beskriver det bedst:

“The art of marketing is the art of brand building. If you are not a brand, you are a commodity. Then price is everything and the low-cost producer is the only winner.”